Sanne didi op reis

Here we go again!

Hallo iedereen,

Ja, daar gaan we weer! Na ondertussen alweer 3 jaar trekken we terug naar Nepal. Met we bedoel ik natuurlijk ik, Sanne, Anneliese (vanaf nu ook omschreven als "de mama") en Rudi (vanaf dit punt ookwel "de papa" genoemd). De schrijfster van deze blog, dat ben ik dus. Even om duidelijk te maken dat de verhalen die hierop komen steeds over ons zullen gaan maar natuurlijk vanuit mijn oogpunt.

Aangezien we nog niet eens op reis zijn vertrokken kan ik jullie natuurlijk nog niet veel spannende avonturen vertellen. Maar zoals dat met reizen ook gaat, begint alles moois met een goede voorbereiding!
Laat me dus beginnen met het schetsen van onze reisplannen. Eén van de redenen dat we naar Nepal trekken dit jaar is omdat het tehuis voor straatkinderen 'Shangrila Home' dit jaar maar liefst 20 jaar bestaat! En dat moet op een gepaste manier gevierd worden. Het Shangrila Home ziet er nu wel helemaal anders uit door de hevige aardbeving van enkele maanden geleden. Maar het Home bestaat nog steeds en gaat een mooie toekomst tegemoet. We laten de aardbeving dus geen roet in onze planning gooien!
Ter ere van het 20 jarig bestaan van het tehuis zullen we ook niet alleen naar Nepal gaan. Er werd dit jaar een heuse groepsreis georganiseerd. Wij zullen niet actief deelnemen aan de groepsreis en zullen ons eigen ding doen MAAR onze paden zullen vast en zeker vaak kruisen. Daarnaast reizen ook zeer veel vrienden en familie rond dezelfde periode naar Nepal en/of Thailand. We worden daar in het verre Azië dus omringd door familie en vrienden!

Wat we in Nepal juist zullen kunnen bezoeken is voor ons ook nog een verrassing. We hebben een hele planning opgesteld van wat we dit jaar zeker (opnieuw) willen doen. Maar of we al onze plannen kunnen uitvoeren, zal nog moeten blijken. Dit zal afhangen van hoe de boycot vanuit India, die zorgt voor een gigantisch tekort aan benzine, diesel, mazout en gas, vordert en hoe dit effect zal hebben op onze reis. Maar we laten dat niet te veel aan ons hart komen. Een dag in Nepal is altijd beter dan geen dag in Nepal!

Dit jaar gaan we niet enkel naar Nepal, maar reizen we ook verder door naar Thailand. Dit is niets nieuws voor mama en papa natuurlijk, maar voor mij is het de aller eerste keer! SPANNEND! Ik kijk er enorm naar uit om nieuw gebied te gaan verkennen: naar Bangkok, het tropische eiland, Thai Cuisine, the Bridge over the River Kwai en alle andere dingen die we in ons korte verblijf in Thailand gepropt hebben.

Om jullie een duidelijker ideetje te geven van hoe onze planning er precies uit ziet hier een klein overzichtje:

- 5 november: Vertrek
- 6 november: Aankomst in Kathmandu
- 9 november: vertrek naar Bardia (hopelijk)
- 13 november: Vertrek naar Chitwan
- 16 november: Terug naar de Kathmandu-vallei
- 20 november: Shangrila Home Feest!!
- 22 november: vertrek Thailand
-23 november: aankomst Bangkok
- 26 november: aankomst eiland
- 29 november: terug richting Bangkok
- 2 december: vertrek naar huis
- 3 december: Aankomst in Brussel

Zo, en daarmee rond ik mij eerste blogpost af. Ik hoop dat jullie het leuk zullen vinden om onze reis te volgen. Nu kan het aftellen dan officieel beginnen: nog 1 week!

Voorlopig nog Belgische groetjes,

Sanne, Rudi en Anneliese

Reacties

Reacties

Eddy

Ik ga jullie avonturen zeker volgen !

Hilde

Hey , ziet er top uit ! Ik wil graag nog een centje meegeven voor Shangrila Home . Kan ik het storten of zie je een andere manier om er aan te geraken ?
Grtje Hilde en Eric

Sanne

Hilde,
Wat leuk dat je het Shangrila Home wil steunen!
Hier mail je beter even mama voor. Zij is lid van de werkgroep van Shangrila Home en weet waar je centjes het beste kan storten. Alvast een dikke merci!
Groetjes, Sanne

Hilde

Ok Sanne, ik stuur mama een sms . grtjs en een fijne reis toegewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!