Sanne didi op reis

Eindelijk aangekomen in Nepal!

HOERA!!!
We zitten in Nepal!

Na alle pech zijn we toch in Nepal aangekomen, 3 dagen later dan gepland. Na een vliegtuig naar Delhi, 13uur lang wachten in Delhi (met veel slapen) en een klein vluchtje naar Kathmandu, zijn we gisteren eindelijk om 4 uur aangekomen in ons hotel, Valley Guest House in Kathmandu. Daar zijn we weer herrenigd met het Stef en Lizzie, het koppel dat al 3 dagen in Kathmandu zat toen wij moesten achterblijven. Toen waren ze weer met 9. We kunnen het bijna zelf niet geloven!

Nu is onze reis dus met 3 dagen verkort, de eerste 3 dagen van ons schema zijn dus weg gevallen en voor de rest hebben we beslist om gewoon ons schema aan te houden. Dat betekende dus dat we maar 1 namiddag in Kathmandu zijn geweest (ipv 3-4 dagen) en deze ochtend gelijk zijn vertrokken naar Pokhara. Dus gisteren zijn we bijna meteen na aankomst al meteen naar het Shangrila Home gegaan. Ons Guest House lag heel dicht bij het kindjeshuis dus we zijn er op ons gemakske heen gewandeld met de spullen die we voor hen mee haden gebracht: Belgische kaas en koffie voor de Wim, mutsen, handdoeken, nieuwe rugzaggen en 6 laptops. Momenteel is het hier groot festival, Dashein, wat meer dan 10 dagen duurt en waardoor veel kindjes naar huis zijn momenteel. Maar de Wim was er gelukkig wel. En dat beleek een geluk want we hebben juist ontdenkt dat als we weer terug zijn in Kathmandu, op 5 november, Wim net vertrokken is op trekking met een deel van de grote kinderen van het Home. Dus vanaf nu zullen we hem niet meer zien in Nepal en dat is echt heel spijtig!

Deze ochtend zijn we dus om 8 uur vertrokken naar Pokhara, een stad in de bergen van waaruit we overmorgen zulen vertrekken op trekking. Wim is ons nog even komen uitzwaaien en toen zijn we met een gehuurd busje met de groep van 9 vertokken voor een rit van 5u. Ik moet wel zeggen dat dier rit snel voorbij is gegaan. Het uitzicht was meestal heel erg mooi want we reden door de vallei en de bergen Eigenlijk moet ik zeggen door de 'hills' want het zijn niet echt de bergen, er ligt geen sneeuw op en zijn niet extreem hoog' MAAR voor ons zijn dat bergen! Het uitzicht was in ieder geval heel erg mooi en we zijn 2 keer gestopt om iets te drinken en te eten. Dus de tijd vloog voorbij in dat busje. Nu zitten we in Pokhara en zijn we gesettled in ons hotel, de Blue Planet Lodge van een Vlaamste vrouw, Sabine. We hebben enkel even pech met het weer, want vanaf het moment dat we arriveerden hier is het beginnen regenen. Dus dan zitten we maar op het terras van ons hotelletje wat Nepalees bier te drinken, te wachten tot de regen over gaat. Maar dat geeft me wel de tijd om eindelijk het heuglijke nieuws te kunnen brengen van onze aankomt!

Morgen zitten we nog een hele dag in Pokhara en overmorgen vertrekken we op trekking. Morgen zullen we waarschijnlijk wat gaan wandelen, wat winkelen en hopelijk wat genieten van de zon. Ik zal proberen om nog een verhaaltje te sturen over onze belefenissen (en eventueel foto's) in Pokhara voor ik in de bergen zit. Het zal een mirakel zijn als daar internet beschikbaar is!

Dus tot binnenkort waarschijnlijk en groetjes uit NEPAL!
Sanne

PS: Ik ga gelijk proberen om wat foto's up te loaden van onze vorige avondturen. Voornamelijk van Nederland dus!

Reacties

Reacties

nadia

namaste vrienden

een pak van mijn hart dat ik dit lees, echt waar :)
ik ben zoooo blij dat jullie er zijn
geniet van de bergen en de mensen.
kijk al uit naar de volgende verhalen

Sarah

duuuuude :D ik zou gek enthousiast zijn in jou plaats was het niet zo dat ik een hele dag mensen voor de voeten spring om Amnesty lid te worden :D but still eigelijk gek enthousiast :D leuke foto's , jhebt leiden toch nog wijs kunnen maken i see :D ojo ! en die bergreis , ik zou wel heel aaaaaaa denken :D haha ma in de positieve zin e :D succes allesinds ! :D PS ik wil meer fotoooos :D als ni besankt :p moehaha :D

Lisa

Na al die problemen kunnen jullie eindelijk genieten van jullie mooie reis! Nu nog een zonnetje en het kan niet meer stuk^^ Dikke zoenen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!