Sanne didi op reis

Viva Afrika!

Lieve vrienden en familie,

Jullie hadden het misschien al gehoord of vast wel door toen de melding van deze blogpost verscheen. Maar het is waar, we gaan weer op avonturen-reis. We, dat zijn weer ik, Sanne dus, mama Anneliese en papa Rudi. Zus Lana blijft rustig thuis met Schoon-Dimi en krijgt vele updates.

Dit keer gooien we het eens over een heel andere boeg. We verlaten ons geliefd en gekend terrein van Azië (of beter Nepal) en gaan voor de eerste keer naar het Afrikaans continent! Meer bepaald gaan we naarSenegal en Gambia.
We vertrekken volgende week vrijdag 24/11 en komen exact 3 weken later terug, op 15/11. Doorheen de reis probeer ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van onze avonturen. Omdat het voor ons ook de eerste keer op Afrikaanse bodem is, kan ik helaas niet voorspellen hoe vaak we hiertoe de kans zullen hebben. Wanneer we juist de tijd en vooral de wifi hebben, is voor ons een even groot vraagteken als voor jullie. Eigenlijk zijn veel dingen voor ons nog een even groot vraagteken. Maar dat hoort bij het verkennen van nieuwe continenten! Nieuwe landen, nieuwe mensen, nieuwe natuur, nieuwe cultuur, nieuw avontuur.

We zijn nog volop aan het inpakken en voorbereiden dus ik kan jullie nog niet heel veel vertellen over onze reis. Enkel dat het er warm zal zijn! We zullen doorheen onze reis temperaturen hebben tussen de 29°C en de 35°C, afhankelijk van de regio. 'S avonds koelt het af tot een aangenamere 20°C tot 25°C. En droog, heel droog!
De rest is voor ons ook nog spannend afwachten. Ik kan jullie wel al een idee geven van hoe onze reis eruit zal zien. We vertrekken dus eerst naar Senegal, naar hoofdstad Dakar. Na twee overnachtingen in Dakar beginnen we aan onze rondreis. Zij die papa Rudi goed kennen, zullen er waarschijnlijk niet van verschieten dat we vele nationale parken zullen aandoen en VEEL gebieden met mooie vogels. Ik zal onze rondreis kort samenvatten zodat jullie ons kunnen volgen als jullie dat willen. Voorlopig geef ik nog niet te veel uitleg; die zal (hopelijk) wel volgen als we onderweg zijn. Maar opzoeken staat uiteraard vrij!

- 24/11 en 25/11: DAKAR
- 26/11 : GORÉE en LAC ROSE
- 27/11 en 28/11: SAINT LOUIS
- 28/11 tem 1/12: TOUBACOUTA
- 2/11 en 3/12: oversteek naar GAMBIA naar het KIANG WEST NATIONAL PARK.
- 4/12 en 5/12: GEORGETOWN
- 6/12 tem 8/12: terug naar SENEGAL naar het NIOKOLO NATIONAL PARK voor SAFARI!!
- 9/12: Terug richting GAMBIA naar WASSAU
- 10/12: Door GAMBIA terug naar SENEGAL naar SALY
- 10/12 tem 14/12: Stranddagen in SALY
- 15/12: Terug naar huis

En nu is het vooral aftellen! Ik weet dat we jullie nog weinig concrete info kunnen meegeven maar daar dient dit verhaal dan ook niet voor. Deze blogpost dient vooral om jullie up-to-date te houden en om iedereen de kans te geven om zich in of uit te schrijven op de mailinglijst. Als jullie op de hoogte willen blijven van onze verhalen (waarvan ik zelf niet weet of ik ze vaak ga kunnen posten), kunnen jullie je rechts inschrijven op de mailinglijst. De mensen die reeds ingeschreven zijn, kunnen zich ook uitschrijven als ze dat wensen.

Zo, dan kan ik enkel nog de laatste voorbereidingen treffen en vol spanning wachten tot ons vertrek.

Adieu mes amis. En hopelijk tot in Senegal!

Groetjes,
Sanne,
Anneliese & Rudi

Reacties

Reacties

Eddy

Ik volg jullie avonturen op de voet ! Veel vogelgenot xxx

Lana & schoon-Dimi

Wij zullen het ouderlijk huis bewaken de 3 volle weken ?

Walter

Breng maar een paar schone fotokes mee

Geniet ervan

Saradepara

Smak (dat is mijn 'fijnereiskomheelterug-kus)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!